30.6.16

«Παράθυρο» για αλλαγές...

Προβλήτα της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

...στη συμφωνία με την Cosco από τον Δρίτσα...

Αντιρρήσεις για τη σύμβαση που κυρώνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής και προβλέπει την παραχώρηση του 67% του ΟΛΠ στην Cosco εκφράζει με επιστολή της η κινεζική εταιρεία.

Με...
επιστολή της προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η Cosco σημειώνει μεταξύ άλλων πως «το κατατεθέν σχέδιο νόμου δεν είναι μόνο διαφορετικό, αλλά και εντελώς αντίθετο αφενός με βασικούς όρους της συγκεκριμένης συμφωνίας, αφετέρου με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας μας για την εξαγορά της ΟΛΠ Α.Ε.».

Η Cosco ζητά «την αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα με το Ελληνικό Δημόσιο, με τρόπο που να ανταποκρίνεται πλήρως και απολύτως σε αυτά, χωρίς φυσικά να τα τροποποιεί με οποιονδήποτε τρόπο» και καλεί τους βουλευτές να φροντίσουν «ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να τηρήσει απαρέγκλιτα τα όσα μεταξύ μας έχει συμφωνήσει».

PDF iconΟλόκληρη η επιστολή της Cosco

Η σύμβαση συζητήθηκε χθες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι να δηλώνουν ότι θα την υπερψηφίσουν. Από την πλευρά τους, η Νέα Δημοκρατία και η Ένωση Κεντρώων δήλωσαν ότι επιφυλάσσονται για την Ολομέλεια.

Κατά τάχθηκαν το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή.

«H επιστολή θα ληφθεί υπ' όψιν»

«Παράθυρο» για αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά τον ΟΛΠ άφησε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής χθες.

«Καταρχήν ψυχραιμία. Δεν μπορεί με μία επιστολή να αναστατώνεται το σύμπαν και να τίθενται ερωτήματα αν απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα και αν θα συνεχίσουμε αύριο τη διαδικασία», ανέφερε ο κ. Δρίτσας.

Ο υπουργός τόνισε ότι «οι σχέσεις μας με την Κίνα είναι σταθερές και με αναπτυξιακή προοπτική και όλη η κυβέρνηση, όλα τα μέλη της μηδενός εξαιρουμένου, υπηρετεί αυτό τον σχεδιασμό».

Αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για αλλαγές ο Θ. Δρίτσας είπε: «Η επιστολή θα ληφθεί και αυτή υπ' όψιν. Η κυβέρνηση θα δει τις αντιρρήσεις και θα προβληματιστεί για πιθανές βελτιώσεις».

Αργά χθες βράδυ το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι «αναφορικά με σημερινή επιστολή εκπροσώπου του παραχωρησιούχου του Λιμένα Πειραιά, σας ενημερώνουμε ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα απαντήσει μόνο θεσμικά και μέσω της προβλεπόμενης κοινοβουλευτικής διαδικασίας».

«Η χώρα δεν αντέχει και άλλους διασυρμούς από τη σημερινή κυβέρνηση»

«Για μια ακόμα φορά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. ακολουθεί τον ολισθηρό δρόμο τού "άλλα λέμε, άλλα συμφωνούμε, άλλα ψηφίζουμε".

Η επιστολή κόλαφος της Cosco δείχνει σε όλο της το μεγαλείο την πλήρη αναξιοπιστία της κυβέρνησης. Η σταθερή αυτή πολιτική αναξιοπιστίας διώχνει και θα συνεχίσει να διώχνει επενδύσεις, την ώρα που η ελληνική οικονομία τις έχει ζωτική ανάγκη. Αλήθεια, ποιος θα εμπιστευτεί αυτήν την κυβέρνηση, εντός και εκτός Ελλάδας;

Η χώρα δεν αντέχει και άλλους διασυρμούς από τη σημερινή κυβέρνηση. Ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από τον υπουργό του, κ. Δρίτσα. Οφείλουν άμεσα να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους», το σχόλιο της Νέας Δημοκρατίας.

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, ρώτησε αν θα γίνουν αλλαγές γιατί «εδώ υπάρχουν νέα δεδομένα».

Κριτική για τους χειρισμούς της κυβέρνησης

Κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή ασκήθηκε έντονη κριτική κατά της κυβέρνησης για τους χειρισμούς της στην υπόθεση.

Ο υπουργός Ναυτιλίας παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση συμβιβάστηκε μεν ως προς την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ωστόσο έφερε προς κύρωση μία σύμβαση βελτιωμένη και με κοινωνικό «πρόσημο».

Όπως υποστήριξε, η ιδιωτικοποίηση δεν ήταν στον προγραμματικό λόγο του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε στο κυβερνητικό πρόγραμμά του, όμως στη χώρα μεσολάβησαν συγκλονιστικά γεγονότα εκρηκτικών διαστάσεων, που επανακαθόρισαν πάρα πολλά ζητήματα.

«Αυτό που οραματιζόμασταν εμείς κι ακόμη οραματιζόμαστε να αλλάξουμε τα πράγματα στη χώρα, μας το στέρησαν η συμμαχία των δυνάμεων της Δεξιάς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη», είπε ο υπουργός, συμπληρώνοντας πως η σύμβαση έρχεται με σημαντικές βελτιώσεις, όπως η ακτογραμμή των λιπασμάτων, το γεγονός ότι δεν αναλαμβάνει το Δημόσιο αλλά ο παραχωρησιούχος το κόστος του κώδικα ISPS για την ασφάλεια του λιμανιού, το γεγονός ότι το Λιμενικό Σώμα θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά, καθώς και η κατοχύρωση του ισχύοντα κανονισμού εργασίας.

Διαβάστε αναλυτικά το θέμα ΕΔΩ

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: